Sezeryandan sonra normal doğum yapılır mı?

Sezeryan sonrası normal doğum yapmanın sakıncaları varmıdır, sezaryenden sonra normal doğum yapılır mı?

Sezaryenden sonra normal doğum annenin isteğine göre yapılmakta olup Amerika’da % 60 kadar bir oranda uygulanıyor olmaktadır.

Sezaryen sonrası normal doğum yapmanın riskleri var mı?

Sezaryen sonrasındaki en önemli risk doğumda eski sezaryene bağlı kesilmiş olan yerin yırtılmasıdır -rüptür-. %1,5–2 dolaylarında olan rüptür şayet suni sancı verildiyse ya da doğum uzadıysa bu risk artacaktır. Rüptür oranı %1,5–2 civarındadır.

En kötü durum rahimdeki yırtılmanın başta fark edilmemesidir. Bu durumda meydana gelecek ciddi bir kanamayla annenin ve bebeğin hayatlarının tehlikeye girer. Acil ameliyat yapılması gerekebilir ve gerekirse rahim alınabilir. Riskleri en aza indirgemek için doğumun ameliyathane şartlarında yapılması gerekir. Genelde doğumun son evresini kolaylaştırmaya yönelik vakum veya forseps yapılır. Bu yardımcı kolaylaştırmaların beraberindeki riskleri de unutmamak gerekir.

Sezaryen sonrası normal doğum ülkemizde neden tavsiye edilmiyor?

Amerika’da ve bazı Avrupa ülkelerinde sezaryen sonrası normal doğum çokça olurken ülkemizde ki kadın doğum uzmanları bunu önermemektedirler. Önermemelerinin iki önemli nedeni vardır. Bunlardan ilki ve en önemli olanı bazı özel hastanelerde ve üniversite hastanelerinde acil ameliyat yapılacağı zaman rahim yırtılıp kanama meydana geldiğinde bunu derhal sağlayamayıp gereken kan naklinin ve taze kanın bulunması zor olmaktadır. Hasta bu nedenle risk altına sokulmamalıdır. Diğer nedense ne yazık ki ülkemizde geriye dönük ameliyat raporlarına ulaşmaktaki zorluk ve sezaryen sonrası hastaya epikriz verilmemesi alışkanlığından dolayı olan endişedir. Sezaryenin ardından normal doğumun yapılabilmesiyle rahimde yapılan ameliyat kesiminin nasıl yapıldığı çok önemlidir.

Bu içerik sezeryandan sonra normal doğum, sezeryan sonrası normal doğum, sezeryandan sonra normal doğum olurmu, sezeryan doğumdan sonra normal doğum yapılabilir mi, sezeryandan sonra normal doğum yapılırmı, sezeryandan sonra normal doğum yapanlar, normal doğum izle, sezeryandan sonra normal doğum yapılabilir mi, sezeryan dogumdan sonra normal dogum olurmu, sezaryenden sonra normal doğum, sezaryandan sonra normal doğum, ilk doğum sezeryan ikinci doğum normal olurmu, sezeryandan sonra normal doğum yapılır mı, sezeryanla kaç doğum yapılır, ilk sezeryandan sonra normal doğum olurmu, sezeryanla doğumdan sonra NORMAL DOĞUM, normal doğum, sezaryenden sonra normal doğum olurmu, sezeryan sonrası normal doğum yapılırmı, ilk dogum sezeryan ikinci normal olurmu konularını barındırır.
Okunma: 52.584

Benzer İçerikler

48 Yorum

  1. semra 05 Mart 2009 @ 09:55

    iki sezeryan oldum üçünçüyu normal istiyorum

  2. Ayla 02 Nisan 2009 @ 17:13

    Bende ilkini istemeyerek sezaryan oldum, ikinciyi mutlaka normal doğurmak istiyorum. Bu isteklerimiz doktorlar için neden bukadar önemsiz anlamıyorum. Bir kadın hayatında 1 kere bile olsan normal doğumu yaşamalıymış…

  3. handan 06 Nisan 2009 @ 16:17

    maalesef bir kez sezeryan oldum ancak kesinlikle tavsiye etmiyorm. bu hamileliğimde souna kadar bekleyip normal dogum yapmak istiyorum

  4. şirin 09 Nisan 2009 @ 19:06

    ilk doğumumda sezeryanlaydı ikincisininde sezeryanla olmasını istiyorum çok memnunum

  5. tuana 17 Nisan 2009 @ 14:27

    benim ilk doğumum sezeryandı 2yıl aradan sonra gebe kaldım normal doğum mümkünmü

  6. pınar 13 Mayıs 2009 @ 14:18

    benim ilk normal son ikiside sezeryan cok zor
    normal yapın arkadaşlar

  7. zümrüt 18 Mayıs 2009 @ 00:32

    ilk üc dogumum normaldi 4 dogumum sezeryanla oldu ve cok zor normal dogum gibi güzel dogal kolay sezeryanla son bebeyimi yaptim inanin 3 ay gecmesine ragmen hala kendime gelemedim cok acilarim sancilarim oluyor ve bugun bile var.normal dogumda inanin ayni gün ayaga kaltim ertesi gün dus aldim makyajimi yaptim saclarimi fönledim ve misafirlerimi karsiladim kucagimda bebeyimle güler yüzümle sanki ben degil komsum dogum yapmis gibiydi ;) malesef sezeryanla inanin ki sanki magradan kacmis gibi halim vardi saclarimi bile tarayamadim dislerimi fircalamayi biel basaramadim inanin ki üzerimi bile giyinemiyordum bebeyi kucagima almak ne münkün acilardan yeni yeni hayatimi rayina otuturuyorum oda dedim ya sancilarim gelip gidiyor arada arada.

  8. songül 18 Mayıs 2009 @ 11:11

    ben 8 aylık hamileyim bana nomal ya da sezaryen diye birşey söylemediler sizce hangisini yapmalıyım birazcık utanıyorum ya bana bir bilgi verirseniz sevinirim .

  9. songül 18 Mayıs 2009 @ 11:17

    bende kesinlikle normal istiyorum ama ablamlar istemiyorlar sizlerden adıgım bilgilerden dolayı teşekürler ederim.

  10. cennet 22 Mayıs 2009 @ 20:28

    ben ilk cocugumu normal dogumla dünyaya getirdim suan ikinci cocuga hamileyim ama normal dogum yapmak istiyorum eger sezeryan yapıp daha sonra normal dogum yapan varsa bize cevap atsın ne yapmamız gerekiyor normal olması için sezeryan hiç istemiyorum cevap yazan olursa sevinirim

  11. derya 29 Mayıs 2009 @ 23:50

    bende istemiyerek sezaryanla doğum yaptım 6 aylık 2 çocuğuma hamileyim keşke elimde olsada normal doğum yapsam sezeryandan sonra malesef yarım insan oluyorsun kim nederse desin.

  12. sevda 02 Haziran 2009 @ 13:05

    Bak güzel kardeşim bende sezeryan oldum, sezeryan doğum sonrası çok ağrıların oluyor, normala hayata dönmekte zorlanıyorsun, bebekle ilgili olarak da önemli sorunlar yaşıyorsun, sütün normal doğumda doğum sonrası hemen geliyor ama sezerjanda geç geliyor, süt gelmediğinden dolayı gögüs uçlarında uzun süren yaralar yaşıyorsun. yürürken allahım bir daha çocuk filan istemiyorum diyorsun, falan falan. saymakla bitmez. siz siz olun normal doğum yapın ve şunu da unutmayınki allah herşeyi bizim için ayarlamış, doğumu bile, o çizgiden çıkmayın…

  13. deniz 02 Haziran 2009 @ 20:28

    bende 30 haftalık hamileyim 7 sene sonra tüp bebek hamile kaldım dr um sezaryan riske atmaya değmez bu kadar beklenen bi çocuk diyo ama ben normal istiyorum daha belli değil ama dr un dırek sezeryan demesi şaşırttı açıkcası bakalım ilerleyen zamanda neler olacak normal risklimi onu anlamadım eğer bakamadan sezeryan derse başka dr da bi danışıyım diyorum özel olduğu için mi sezeryan dedi yoksa gerçekten de normal rikslimi anlamadım 7 sene sonra ilk ve tek olacağı için korkuyorum açıkcası ne yapacağımı !!!!!!!! ????

  14. fernuse 03 Haziran 2009 @ 18:11

    sezeryan cok zor ilkim sezeryan 2 ciyi normal olmasını cok istiyom

  15. sevgi 05 Haziran 2009 @ 19:02

    handan dogumunu yapınca lütfen bildirirmisin nasıl yaptıgını.merak ediyorum bende ilki sezeryan ikinci olursa normal istiyorum da.

  16. filiz 19 Haziran 2009 @ 15:02

    bende ilk doğumumu 15 saat süren bir sancıdan sonra sezeryanla gerçekleştirdim.şimdi de 30 haftalık hamileyim ama umudumu hiç kaybetmiyorum.kime söylesem hep ilki sezeryan sonrası mecbur sezeryan olacak diyor.Allah ın herşeye gücünün yettiğini hasba katmıyorlar.örnekleri de var halbuki.hatta bir yakınım sezeryan sonrasındaki gebeliğinde köyde yalnız başına kaldığından evde kendi kendine doğum yaptı.demekki olmaz olmaz.umudumuzu kaybetmeyelim.herşey ALLAH IN elinde doktorların değil……

  17. sibel 24 Haziran 2009 @ 13:01

    sezeryan sonrası normal doğumu deneyen kimse yok mu.merak ediyoruz .cevap veren olmadı.

  18. sibel 24 Haziran 2009 @ 13:05

    sezeryana karşı olan biri olarak herkese tavsiye ettim ..ikna ettim ama 15 saat suni sancı sonrası sezeryana aldılar.artık bebeğim tehlikeye giriyordu.kalp atışları yavaşlamıştı.9 saat ben doktora ısrar ettim ..normal olsun diye .ama kısmet nasip olmadı.şimdi yine kesinlikle sezeryan istemiyorum.ama nebir doktor nede bir hastane bulabiliyorum.yardımcı olsanız.

  19. aysel 25 Haziran 2009 @ 14:01

    benim 1 ay 10 günlük bebeğim var kilolu olduğu için sezryanla dünyaya getirdim kızımı eğer 2. bir çocuğum olrsa normal doğumla dünyaya getirebilirmiyim onu merak ediyorum bide göbeğim kaldı kafam ona takılıyo normal doğumda göbek kalmıyomus

  20. müge 27 Haziran 2009 @ 00:09

    bence bayanlar herşeyin doğalı güzel ben ilk cocuğumu normal doğum yaptım ikinciyi bilemiyorum durum ne gösterir ama yinede normal yapardım çünkü çabuk toparlayıp kendine geliyor ve eski formuna kavuşuyorsun

  21. leyla 27 Haziran 2009 @ 19:11

    ben 3 normal dugum yaptım çok güzel bi duygu 4.ye gelince sezeryan oldum ve mahvoluyorum 15 ay oldu hala acılarrım bitmedi ele şu belden yaptıkları inne yokmu öldürüyor insanı mecbure kalmayan insan asla sezeryan olmasın benimki birazda doktorun pisli oldu kolaylarına geliyor bazen sezaryan

  22. tülay 17 Temmuz 2009 @ 03:12

    arkadaslar sezeryanı niye bukadar kötülüyosunuz insanın bünyesine göre değişiyor ben 20 yasında sezeryan oldum GÜZEL ALLAHIMA HAMDOLSUN O KADAR DA ACISINI CEKMEDİM 2ciyi de sezeryan istiyorum

  23. Nermin 22 Temmuz 2009 @ 21:19

    merhaba arkadaslar. Ben 9 haftalik hamileyim cok korkuyorum. Herkes dogum sonrasi dikişler koyulması gerektigini soyluyo. dorumu acaba? ne olur bi fikri olan varsa yazsin.

  24. cilem 12 Ağustos 2009 @ 15:41

    ben 4 sene önce normal doğum yaptım ama ne çektiğimi bir ben bir allah biliyor 2 gün barım barım bagırdım ama sezeryana almadılar dahada kötüsü arkadaşlar normal doğumdada kesilmedik yer bırakmıyorlar aynı hastanenin başka prof doktoru bu nasıl doğumdur diye nasıl doktorlar diye isyan etti.şimdi hamileyim ve sezeryan istiyorum.

  25. şehrazat 17 Ağustos 2009 @ 22:16

    bende 19 yaşında ilk bebegimi sezeryenle yaptım mecbur olarak 6 sene sonra şimdi hamileyim 5 aylık ve bunu normal dogum istiyorum rabbimin izniyle işallah olur sezeryan zor çünkü

  26. ELIF 25 Ağustos 2009 @ 18:43

    Bende bebegimi sezeryanla dogurdum 2 sene once, aman ya rabbim kimseye gostermesin bu acilari, ayaga kalkamiyorsun bebegini eline bile alamiyorsun, nerdeyse bir ay hicbirsye yapamadim oyle yattim, simdiki aklim olsaydi kesinlikle doktora izin vermezdim sezeryan yapmayi, o da genelde ozel hastanelerde yapiyorlar arkadaslar, ugrasmak istemiyorlar kes bic yarim saatte hazir, imkaniz varsa devlet hastanelerine gidin derim size !!!

  27. çilem 26 Ağustos 2009 @ 13:25

    ben ilk çocuğumu sezeryan yaptım şimdi 8 aylık hamileyim bunuda sezeryan yapcam ben çok memnunum normal iğrenç çok sancılı onounda riskleri var her normal yapan okadar rahat olmuyo dikişleri olanlar hemen kalkamıyo

  28. çiğdem 03 Mart 2010 @ 14:35

    sezeryanı tavsiye eden arkadaşlar bakın bende normal dogumda çok ısrarlıydım fakat 14 saat suni sancı çekmeme rağmen dogumum sezeryanla gerçekleşti istemedigim halde.sezeryan doğum sekli değildir tibbi bir operasyondur yani dogum degil ama malesef bizim ülkemizde doktorların hastaneye ve kendilerine para kazandırma fikri oldugu sürede türkiyede sezeryan patlar,yurt dışında mecbur olunmadıkça sezeryan yapılmıyor bizde önüne geleni masaya yatırıyorlar,o yüzden sezeryanı övüp insanları teşvik etmeyin doğum yapacak arkadaşlar normal dogum sıkıntılı bir süreç ama bu mucizeyi yaşamaya deger herşey o anlık .bende ikinci dogumumu normal yapmayı düşünüyorum çok araştırdım bunu yapan sadece bildiğim 2 hastane var biri ikitelli batı bahat hospital biride yanlış hatırlamıyorsam mecidiyeköy çevre hastanesi.ben iki sezeryandan sonra bile 3 cü doğumunu normal yapan yapan komşumun yengesini bizzat biliyorum .herşeyin normal şartlarda olanından zarar gelmez,ciddi bir sorun karşınızda yoksa korkmayın normal dogurun arkadaşlar.en basiti domatesi bile mevsiminde yemeyi tercih ediyoruz niçin çünki mevsiminde dogal mevsiminde olmayan anormal şartlarda yetişir

  29. asmin 07 Mart 2010 @ 15:55

    bende 3 sene önce doğum yaptım 3 yaşında bir kızım varsezeryan doğum yaptım ilk ayıldıktan 45 dk sonraayağa kalktığında başın dönüyo ve miden bulanıyo çok zor eve geldiğindede arkadaşların dediği gibi herşey zor oluyo bebeğini kucağına alamıyosun gece alıyor ve alıpta hemen emziremiyosun herşekilde zor oluyo ben kızımı 1 hafta anca emzirdim daha sonra emmedi beni neden bilmiyorum dr da gittim emmesi gerek dedi dr hep yara oldu göğüs uçlarım böle çile çektim yani sonrası mamalarla devam etti ve hep hasta oldu mama beslemedi kızımı şimdi 6 aylık hamileyim yine ben de normal olsun çok istiyorum bir yandanda korkuyorum bağıra çağıra doğum yapılıyo diye ne bilim hepsinin zorluğu bi başka inş normal olur yinede birdaha kesilmekten çok korkuyorum haziranda doğum yapıcam bakalım ne olacak buseferki gidişimde soracağım dr normal doğum olurmu diye iyi günler arkadaşlar

  30. ayse 11 Mart 2010 @ 03:04

    arkadaslar en guzel dogum normal dogum.ben ılkımı normal dogum yaptım dogum sancısı zor ama dogum sonrası cok rahat .dogumdan hemen sonra ayaga kalkabılırsınız.ben ılkımde dogumdan sonra hastaneden eve dondugum gun gıyındım kusandım esımle alısverıse bıle gıttım ıkıncı dogumumuda normal ıstemıstım ama bebek ters gelıyor dedıler sezeryan olmak zorunda kaldım okadar cok zorlandımkı.doguma kadar hersey ıyı guzel ama dogumdan sonra felaket bır agrı sankı karnımda 50 kıloluk bı cuval var gıbı nefes almak bıle dıkıslerımde acayıp agrı verıyodu 2 hafta boyunca yataga kendı basıma yatıp kalkamadım.kısacası normal dogum gıbısı yok.ama turkıyede nedense hastanelerde doktorlar hemen sezeryan yapmak ıcın bahane arıyorlar. hastaların cogunu mal gıbı kesıyolar.bence normal dogumda anne adaylarıyla sancısı geldıgı andan baslıyıp doguma kadar ılgılenmelerı gerekıyorlar doktorların buda bıkac saatı veya 5-6saat ılgılenmelerı gerekıyo ama dıger turlu sezeryanda en fazla 15 dakıkada bıtırıyolar hem sezeryan dıye daha fazla maas alıyolarmıs.baska ulkelerde ıse cok zor mecbur kalmadıkca anne adayı sezeryan ıstese bıle yapmıyolar doktorlar.

  31. ayfer 11 Mart 2010 @ 20:39

    arkadaşlar bende yorum yapacak hal bırakmadınız valla sağolun.size diyebileceğim tek gerçek her insanın bünyesi farklı kimi normalden dertli kimide sezeryandan ben valla sezeryan oldum iki günde ayağa kalktım vede ikinci çocuğuma hamileyim şunda 1.5 ay var doğumuma vede kesinlikle gene sezeryan istiyorum.birde anlamdığım ne anlemda yarım kalmışız?

  32. zehra 15 Mart 2010 @ 13:42

    arkadaşlar bende bebeğimi sezeryanla doğurmak zorunda kaldım iki hafta sonra kendime tamamen geldim şuan oğlum on aylık hiç bir şikayetim yok elhamdülillah. kız kardeşim normal yapmasına rağmen kızı sekiz aylık doğumda bastıkları için hala kendine gelemedi kasları zarar görmüş. allah herkese kendisi için hangi doğum yöntemi hayırlı ise onu nasip etsin.

  33. medine 22 Mart 2010 @ 17:18

    ben 4 ay önce sezaryanla dogum yaptım ve şuanda yine 5 haftalık hamileyim ve doktorlar dikişlerin yırtılırsa ölüm riskkin var diyorlar ve ben çok korkuyorum napıcamı bilmiyorum benim gibi olanınız varmı aranızda bana yardım edin nolur aldırmaya bir hafta var ve ben aldırmak istemiyorum ne yapmam gerekiyor benim gibi olanınız varmı varsa saglıklı bir şekilde dogum yapabiliyıormu nolur cevap yazın :(:(:(

  34. banu 04 Nisan 2010 @ 15:59

    ben de ilk doğumumu istemeyerek sezeryan yaptım kızımın kalp atışı zayıfladığı için. 13 gün önce ikinci doğumumu yaptım normal doğuma girdim.22 saat sancı çektim ama rahim 4cmden fazla açılmadı bu kızımda sezeryan oldu. hala canım çok yanıyor. Kendimi başarısızlığa uğramış gibi hissediyorum normal doğum yapamadım diye. kendimi kadın ve anne gibi hissetmiyorum.ezik hissediyorum Allah doktorların eline düşürmesin

  35. nuray 13 Nisan 2010 @ 14:35

    ben de 7 hafta önce sunni sancı istemediğim için mecburen sezeryanla doğum yaptım ama öyle abartıldığı gibi değil belkide bünyeye göre değişiyordur çünkü ben 3 gün bağdaş kurup oturacak kadar iyiydim umarım herkesin doğumu kolay geçer…

  36. yeter 04 Temmuz 2010 @ 15:21

    yorumları okuyunca şuna inanmaya başladım sezeryan sonrası normal doğumun mümkün olmadığına eğer olsaydı bir kişi bari bunu yazardı ben de 2. çocuğumun normal doğum olmasını istiyorum ama galiba bu mümkün değil.

  37. aylin 14 Temmuz 2010 @ 09:20

    slm arkadaşlar benim ilk dogumum sezeryan ikinci normal ücüncü sezaryan bebegimin ücü de öldü

  38. sema 15 Temmuz 2010 @ 16:35

    bende 21 yaşındayım epidural sezeryanle dogum yaptım bugün 15 ‘inci günüm bebgim kilolu oldugu çin tercih ettik ama normal kiloda dogdu normal dogumu çok istiyordum ama bundan sonra hiç tadamayacagım bir duygu oldu benim için bende hiç sezeyanli gibi degildim ilk 4 gün yakınlarımın yardımıyla ayaga kalkabildim sonrasında gayet iyiydim kilomun büyük bir kısmını verdim karnım çok iyi toparlandı şuan gayet iyiyim ve memnunum kişiden kişiye degişiyor bu ama yinede normal dogum en güzeli….

  39. melike 23 Temmuz 2010 @ 16:14

    bende ilk çocuğumu sezeryanla dünyaya getirdim ve bi şikayetim olmadı şimdi 30 haftalık hamileyim ve yine sezeryan ile olacak ben korkmuyorum çünki normal doğuma göre çok kolay bi yöntem yarım falanda kalmıyoruz ilk gün bizde kalkıyoruz ayağa sadece 1. haftası sancılı geçiyor okadar bence sezeryanı bukadar abartmayın arkadaşlar allah herkesi kurtarsın k.i.b

  40. duygu 13 Ağustos 2010 @ 19:34

    ben 1 yıl önce sezeryanla ilk bebeğimi dünyaya getirdim.hiçbir şikayetim olmadı.bence normal doğumdan bin kat daha iyi.çünkü normal doğumdan çekenleri çok görmüştüm.çok memnun kaldım.ALLAH razı olsun doktorumdan çok az ağrım oldu ve hiç yatmadım normal doğum daki gibi

  41. GÜLCAN 31 Ağustos 2010 @ 00:16

    Bende 4 yıl önce sezaryen oldum hiç kimseye tavsiye etmiyorum sonuna kadar normal olması için herkes beklesin son anları evde geçirmek daha önemli gittiğinde onlara fazla bir iş kalmayacak mecburen hemen normal doğuma alacaklar

  42. hatice 05 Eylül 2010 @ 17:30

    benim ilk doğumum sezeryan şimdi ikinciyi düşünüyoruz ama normal doğum olmasını çok istiyorum sezeryanda göbeğim iki sene geçmesine rağmen toparlanamadı

  43. yasemin 14 Eylül 2010 @ 00:00

    bende ilk bebeğimi normal yaptım ikinci bebeğimi sezeryan oldum ve hiç memnun kalmadım 9 ay oldu ve hala ağrıyo herşeyin normali doğalı güzel herşeyin…..tavsiye etmiyorum

  44. aslı 17 Eylül 2010 @ 23:46

    slm ben 17 ay önce doğum yaptım.adetim 15 ay hiç gelmedi ilaçla birkez adet gördüm ve yine adetim olmuyor 3 aya yaklaştı hormonlarıma baktırdım doktor hamile olabilirsin dedi ama kesin bir şey demedi BETA-HCG34,9 çıktı şimdi ben hamilemiyim eğer hamileysem sakıncası varmı YARDIMCI olursanız çok sevinicem teşekkür ederim..?

  45. aslı 17 Eylül 2010 @ 23:49

    bu arada unuttum doğumum sezeryandı.

  46. elif 14 Aralık 2010 @ 20:01

    valla ben ilk çocugumu sezeryanla dogurdum çok memnunum ikinciye hamileyim inşallah buda sezeryan la olur normal dogum igrenç kız kardeşim normal dogum yaptı hiç memnun kalmadı

  47. sibel 17 Aralık 2010 @ 16:28

    merhaba ben 10 sene önce sezeryanla doğum yaptım ikincidemi sezeryan olur

  48. nur 17 Ocak 2011 @ 01:23

    ben ilk dogumum normal ikinci sezeryanla oldu mecburen ama normal dogum tercihimdir allah herkese kolaylik versin ikiside ZOR

Lütfen yorumunuzu yazın

Dikkat!

Sitemizdeki sağlık yazıları sadece bilgilendirme amaçlıdır. Tedavi için hekime başvurunuz.